lørdag, juli 10, 2010

6 - 20 - 20 - 28

Det er antal udelandinger indtil nu per dag i standardklassen. Det var ikke let at komme afsted i dag. Der var mange omstarter (mindst 10 stykker), og der var endda nogle få dag der overhovedet ikke startede. Om de ikke troede på det eller blev fanget af at skulle være startet inden for 3 timer efter første start ved jeg ikke.

Det var totalt udforudsigeligt. Jeg kom i 15-1600m inden start og valgte at gå da hver cm skulle bruges. Lige lidt hjalp det og det blev mest til et langt nytteløst glid hvor jeg fibrilsk prøve hver eneste knold og skråing. Nul brugbart løft i de højder vi kunne arbejde i.

Jeg gled fra startlinien mod en kam og vurdere at jeg lige ville være i stand til at passere den. Jeg holdt øje med landskabet bag mig i tilfælde af at en mark skulle bruges. Selv på toppen af kammen var der ikke løft. Suk. Jeg kontuerede bakkerne men lige lidt hjalp det og til sidst lå jeg i 2-300m over (dårligt) terræn med Sliac military airport inden for rækkevidde. Sliac er under renovering så der var ikke den store militære aktivitet der.

Jeg overvejede at lande på en lille mark ved siden af, men valgte at lande på basen - safety first. Jeg blev passet op af basevagten der kom farende i sin røde Lada med hvinende dæk og hånden på pistolen. Han var dog rolig og venlig og sammen ringede vi til Prievidza og alt var i orden. Jeg skulle dog også forhøres af basens militær politi som var lige så venlige. Die dumme danen var ikke så farlig som han så ud til ;-)

Anders fik sin debut som kørende hjemhenter og Ole var med som assistent. Så er den prøve bestået. Fordelen ved at lande på basen var gode tilkørselsforhold (jo de åbnede porten for os) og det faktum at flyver, bil og mandskab ikke blev smurt ind i majs, jord, græs, sand, vand osv....... Jeg tænker på mine hjælpere.

Nu slut for i dag. Måske jeg brygger lidt mere på historien i morgen.

Torsten klarede som eneste dansker at komme flyvende hjem. Velfortjent og tillykke til Torsten.
Han flyver stabilt.

Rasmus landede ude og manglede 30 km hjem. ØV. Det kostede en del plasser i det samlede felt.
Rasmus tog denne lille film fra hans udelanding. Enjoy ;-)




Christian