tirsdag, juli 06, 2010

Gashåndtagene skal frem!

Hvis man er tvivl om gashåndtagene på en MD-80 skal frem eller tilbage - så skal gashåndtagene frem!
Ole har styr på det. Ole lærer os også, hvis man er i tvivl om man skal starte tidligt eller sent på en opgave - så skal man starte tidligt. Det tager jeg seriøst med i mine overvejelser næste gang vi ligger i svag termik inden starten.

Dagen i går endte som bekendt med en udelanding. Termikken var svag og ujævnt fordelt. Jeg endte med at gå sent og alene. Det var præcis den samme situation jeg havde bragt mig selv i 1½ måned tidligere til DM. Dengang endte det også med en udelanding og katastrofalt "pointtab" til følge. I går var lidt det samme. Jeg måtte kæmpe mig frem (og tilbage) alene. Og til sidst bar termikken ikke længere og jeg kunne ikke finde noget brugbart. Det ville have været godt at have nogen at følges med. Det har vi 11 dage endnu at lave om på.

Det blev til 17 udelandinger i standardklassen. Nogle var "tekniske". Jan B. og tre andre fløj i forbundt luftrum efter ca. 58 km. ØV. De klarede ellers turen med hiv og sving, bare for at blive dømt landet-ude. Det var ikke velfortjent, og Jan er forståligt nok knotten over det. Det var en lærestreg til os alle, så forhåbentlig behøver vi ikke selv gøre os den erfaring.

I dag er der frontpassage. Vi fik stillet op, men konkurrencen blev aflyst lige efter briefing. Det begyndte at regne kl. 11 og igen mere massivt her kl. 13:30. Vi håber på bedre flyvevejr på bagsiden af koldfronten.

Så blev der tid til en eftermiddagslur ;-)

Christian