mandag, juli 19, 2010

The flag has dropped

Nu tror jeg ikke jeg kan/vil skrive mere i denne omgang. Vi er rykket vestpå ind i Østrig og mod Dolomitterne i Italien hvor de næste dage tilbringes. Det kan mærkes på kvaliteten - og priserne. Tænk det følges ad!.

Det er ligesom med flyvning. Jo mere man øver sig, jo heldigere er man.

Jeg skylder at kommentere Thorstens og Rasmus flyvning. De kørte et stabilt løb og mange dage var de fremme i front. Igen blev den atypiske vejrsituation også deres udfordring. De fik også deres parkeringsbøder, men jeg er sikker på det har sat deres spor i club-klassen. Thorsten var flere dage i top 3, så vi fik da lidt dansk flettet ind i hyldest af de bedste dagsflyvninger. De klarede sig genesrelt bed i Club end Jan og jeg i Std.

Det var ikke Jan's VM. Også han var lidt overrasket over hvort meget mere bjergflyvning man kommer ud for når man starter fra Prievidza frem for Nitra. Ligeledes var turene omkring Tjekkiet og Polen også mere almindelige da vi var 60 km tættere på som udgangspunkt. Det her er kun for sjov og vi flyver ikke med livet som indsats. Både Jan og jeg prioriterede at have rigelig margin til sikre udelandingspladser (primært de sparsomme flyvepladser). Vi har det bedst i fladland! Bjergene ødelægger ligesom lidt termikken ;-).

Omkring min egen præstation havde jeg helst set mig 10-15 pladser længere fremme. Igen har det været sikkerheden der har været den afgørende faktor. Jeg ønskede ikke at presse den for meget og placere mig lavt i smalle dale bare for at få en lidt bedre boble 10-20 km længere fremme. Heller ikke i Tjekkiet og Polen ønskede jeg at gå lavt. Så hellere flyve en omvej og tage en lidt svagere boble - og tage "straffen" i form at lave hastighed. Det er kun for sjov - og det var da sjovt.

Som det ses har opgavelængde og hastigheder heller ikke været imponerende. De adskiller sig ikke fra et typisk DM hvor vi nemt kan flyve 400km+ med 110 km/t. Her havde vi ingen opgaver over 400km !!! - vejret var ikke til det.

Nu står den som sagt på lufttørret skinke, friskbagt brød og rigeligt med rødvin - og leg med børn og kone.

Hav det godt og endnu engang ønsker jeg held og lykke til hængsel-holdet i Szeged. Lad Dannebrog stryge til tops dér nu hvor vi stryger flaget i Prievidza.

............. og se lige de sidste videoer på WGC hjemmesiden. De har lavet nogle fantaske videoer af passende længde og med en sjov og anderledes vinkel.

Slutteligt et par stemningsbilleder fra sidste dag.

Pilotos con grande .....:


Sidste flyvning er overstået og EC pakkes ned for denne gang:


De-briefing:



Christian