fredag, juli 16, 2010

Parkeringsbøde - ØV

Gårsdagen (Dag 9) bød på endnu 347 km. Opgaverne kan ikek være meget længere fordi termikken slukker omkring kl 17 med CB'ere og store blå områder. Std. starter altid sidst så vores tærskel åbner først omkring kl. 13:30.

Jeg gik forholdsvis tidligt og mødtes hurtigt med Jan der var gået et par minutter før. Først skulle vi til 174Ruzomberok. Vi fik et par regulære bobler og fik vendt i fin stil. Humøret var højt. Herefter skulle vi til 029Trencianske_Teplice. 1. del gik også fint men vi kom 2/3 nede af benet i ca. 1300m og skulle nu til at finde noget termik. Skyerne på kursen lokkede fælt, men kunne ikke indfri forventningerne. Vandballoner !!!!!!. Jeg ligger lidt forest og klør lidt for hårdt på. Jan stopper og finder lidt stig. Jeg satser fejlagtigt på noget lidt bedre et par km fremme. Jeg ender i 1000m (300m over terræn) og finder ..... 0.2 m/s. Det tager jeg 5-8 minutter i mens jeg vurderer mine alternativer og håber det udvikler sig til en bedre boble. Men AK.... Grrrrm. Jeg glider nu krapagtigt rundt mellem bakketoppene under kamniveau og afsøger hver en krog. Nu nede i 100m igen , nu 900, ud man vand, nu 800, satans..... også sker det. YES. 2.3 m/s. Ahhhhh. Den tager jeg til 1900m. Så 5 km frem hvor jeg rammer 3.4 m/s til 2500m. YES. Back in the game, men det har kostet ca. 17 minutter. Nu er jeg tom og kan ikke holde samme tempo. Resten er turen foregår i termik der langsomt dyr ud i skyggerne fra voksende CB'ere. Sidste vendepunkt er Zobor bakke ved Nitra. Jeg mangler 300m i at have slutglid. Der står en enkelt grå forkølet CU ude i dalen lige på grænsen til Bratislave TMA og den giver mig de sidste 1.4 m/s til slutglid. Da jeg landede begyndet det at tordne og regne fra en CB lige ved pladsen.

Så går der 20-30 minutter og så kommer Kawa, tyrskerne og et par andre spidser der er gået 40 minutter senere. Jeg fatter ikke hvordan de gør det......