onsdag, juli 26, 2006

SAC 2006 - Dag 1


Sun Air Cup 2006 er startet. Åbning foregik kl. 09.00 i dejligt solskin foran kantinen. Chef Mogens bød velkommen og vi gjorde klar til at komme ud at flyve. Jubiiii. 1. briefing kl. 10.00. Tørtermik!!!. 3hrs AAT. Jo-jo, vi var igang.
Jeg blev slæbt i luften lidt over 12. Tørtermikken bar til 1000m og jeg havde flere hæderligere bobler inden start. Da vi skulle med vinden på første ben regnede jeg med det kun kunne blive bedre.

Jeg regnede ikke med at tærskle før kl. 13.30. Der måtte det være bedst. Jeg gik 13.43 fra Skarrild mod området omkring Hundslund/Hovedgaard på østkysten. Så langt skulle jeg dog aldrig komme.

Jeg fandt lidt stig første gang lige efter at have passeret Fasterholt. Det gav ca. 1.2 m/s, så jeg tog kun 200m, så jeg skulle videre. På læ-siden af Ejstrupholm fik jeg en regulær boble der gav 1.7-2 m/s til 1050m. Nu skulle der flyves. Det var så det sidste termik for mig den dag. Jeg gled lige i jorden uden et eneste bib fra variometeret. I det h'je terræn ved Østbirk fandt jeg en hæderlig mark. Og så var den dag ovre - ca. kl. 14.12..........

Hmmmm. Min trofaste hjælper Ove hentede mig. Jeg blev nummer 18 ud af 20. Ikke spor tilfredsstillende.

Tilbage på pladsen blev jeg mindet om at selv om jeg havde arrangeret hjælper behøvede jeg ikke bruge ham.... I morgen flyver jeg unden hjælper. Se resultater og læs mere på http://sunaircup.dk