tirsdag, juni 29, 2010

The eagle has landed

Så er vi næsten fuldtallige. Til aften stødte team-captain Ole Arndt til gruppen. Så kan der komme styr på tropperne. Ole har lovet at hjælpe mig til på lørdag hvor min hjælper Anders kommer og så er vi fuldtallige.

I dag blev vejret bedre end de forgående dage. En blanding af tørtermik og CU med base mellem 1800-2400 ground. Der var CU over de højeste toppe og ellers 3/8 over Tatra bjergene (store som små). Vi fløj først godt nord for Martin og derefter mod sydøst. Det var meget betryggende at se den del af konkurrenceområdet og der bliver flere og flere marker at lande på. Så kan vi koncentrere os om at flyve velvidende at sikkerheden er i orden. JB og jeg fulgtes pænt ad med et par andre std. klasse fly. Det var tydeligt at der var flere der var ude at inspisere terrænet, for dispositionerne var ikke altid lige forståelige. Fx. vendte nogle om og fløj 180 grader modsat kurs tilbage til noge forkølede CU der ikke have givet mere end 0.5 - 1 m/s.  Vi kløede på og kæmpede os stille og roligt op og ind i bjergene. Inde dramatik der. Rasmus gjorde det igen godt i sin LS-1'er og holder en god kadence.

I dag blev EC vejet og i morgen skal vi klare papir arbejdet. Så er vi klar til de officielle træningsdage.

Endnu engang er tiden løbet fra mig og det er sengetid. Jeg skal se om jeg kan få lagt lidt opgaver og logs ud også (hvis dt ikke er kommet op på WGC hjemmesiden).

Det blev ikke til så mange billeder fra luften i dag, så her er et bidrag fra Aftensmaden.


Vi glæder os til i morgen.

1 Comments:

At onsdag, juni 30, 2010 10:01:00 AM, Blogger Arne Boye-Møller said...

Hawaii? Gran Canaria? Barbados?

 

Send en kommentar

<< Home