fredag, juli 28, 2006

SAC 2006 - Dag 2


En ny dag med tørtermik truede. Åhhh - det er ikke min stærke side. Det mest motiverende var at tænke på at de andre nok havde det lige sådan. Vi skulle flyve en opgave på kun 155 km. Det kom dog til at tage en rum tid alligevel.

Opgaven hed: Rind Kirke, Hovedgård, Laven, Give Fasterholt og hjem.

Jeg startede 1. gang ud fra Rind i 1350m, lidt efter et par stykker som kunne vi stig på første ben. Jeg kom dog i tvivl om jeg havde passeret startlinien korrekt og måtte vende om. Anden start blev knap så god med afgang i 1150m, men nu skulel jeg altså afsted. Tørtermik, alene og ikke-optimal udgangshøjde - hvornår lærer jeg det?. Nå. Førtste boble gav ikke ordentlig, og halsede lidt videre. En god boble nord for Brædstrup fik mig dog i 1400m og jeg gled videre mod øst. Pludselig kunne jeg se invertionslaget faldt og jeg befandt mig over laget. Hmmm. Farten helt af og så gled jeg videre med 120 km/t. Jeg vendte Hovedgård en del højere end de nærliggende. Tilbage mod vest. På vestkanten af Mossø gik jeg mod nord. En flok kurvede over Himmelbjerget, men jeg kunne ikke få fat og var nu lavt, 400m. Hmmmmmm. Ikke noget løft og jeg gled fribrilsk rundt for at afsøge skrænterne øst for Laven. Ud med vandballasten og søge videre. 300m og ikke noget endnu. Mark fundet. 250m, hov!. 200m, 170m der var lidt løft, og så bed jeg mig fast med alt hvad jeg havde og kom op i 800m. Puha. Mod vest nu. Vest for Chr. Hede stod CU i 2100m. Sikken forskel fra det ene øjeblik at have været MEGET tæt på udelanding og derefter i 1600m og slutglidshøjde. Et langt glid ned til Give og hjem over Fasterholt.

Pyha. Det var godt. Det viste sig at de andre havde haft det lige så svært undervejs. Dog mest omkring Hovedgård der havde krævet sine udelandinger.

Jeg vandt dagen, og nu var Lene & Jakob også kommet, så alt var perfekt ;-).