mandag, juli 12, 2010

Delt 10. plads

Så fik vi endelig et mere homogent vejr med mulighed for en regulær opgave. I får den korte udgave da jeg har et stramt morgenprogram. Snoren sprang (?) til højre bugviper så den ligger nu i en eller anden trætop her i slovakiet. ØV. Det ser ellers flot ud når en bugviper tager turen ud af vingen i fuld fart for der efter at blive skudt til vejrs af tippen. Man kan ikke flyve uden bugviper - eller det er i hvertfald et kæmpe handicap. Luften er tyk af fluer. Heldigvis er her en finne der sælger bugvipers så jeg må købe et nyt sæt og få det monteret inden start.

Omkring turen kan jeg suge det gik forholdsvis smertefrit. Skyerne gav ikke så godt som de så ud til og stadig var det vigtigt at holde sig højt hele tiden. Det er ikek som derhjemme hvor man kan få gode bobler fra lavere højder. Sidste vendepunkt lå i 1700m og 10km på den anden side af "Chopok bjergkæden". Det nogle problemer for nogle (Jan inkluderet) da det var lidt svært at komme op igen så man kunne komme over kammen. Slitglidet hjem var et dejligt langt hurtigt glid fra Chopok-agtig og hjem.

Nå. Jeg smutter og går igang med opgaverne. Vejret lover også OK i dag selv om jeg spotter en del AC på himlen. Hrmmm.

Christian