mandag, juli 05, 2010

Godmorgen

Ultra kort update. Der er morgenmad om få minuitter. Vi fik en god dag i går selv om det var svært at komme i afgangsposition. Jeg tror at på et tidspunkt er det meste af klub- og standardklassen samlet i eneste og samme boble - ca. 60-80 fly var der - og ingen ville gå. Stig var mellem -0.3 m/s og +0.1 m/s, så det gik efterhånden mest nedaf. Vi tabte således en del højde mens vi lå og ventede, og håbede på vi kunn estige igen, og til sidst gik der hul på boblen og de fleste gik i ikke optimal position. Så var taktikken at få højden på ude på ruten. Efter et par forkølede første bobler blev termikken bedre, men gns. var nede på 32 km/t.......

Herefter gik det bedre og resten af turen var straight-forward svæveflyvning. Ingen overraskelser. Jeg kom hjem med knap 100 km/t hvilket rakte til en samlet 19. plads - og nr. 4 af LS-8'ere. (Man må jo lave sine egne lister ;-) )

Jan og jeg miste kontakten i afgangen. Han fløj også en hæderlig tur og kom ind som nr. 23, kun få point efter mig (her tæller vi point og ikke placeringer).

Rasmus klarede det på en flot 7. plads i klubklassen. Thorsten måtte kæmpe lidt mere med det og kom hjem som nr. 33.

Men nu kom vi igang.

......... en ny dag truer.
Jeg glæder mig.

Anders skriver sikkert i løbet af dagen.

Christian

1 Comments:

At mandag, juli 05, 2010 7:32:00 PM, Blogger Gumme said...

Hej allesammen der nede. Håber i får en god konkurence allesammen. Håber også at en af hjælperne lige får tid til et indslag til http://www.dr.dk/php/aktualitet/sporten/#?sportsgren=71

Det er vel årets begivenhed inden for vores sport.

God vind (;-))

Gumme

 

Send en kommentar

<< Home