torsdag, juli 01, 2010

Træningsdag nr ?

Her er allerede ved at være skabt en rutine. Op kl. 7 og have et morgenbad. Så er der morgenmad på penzionatet som består består af lyst brød og pølse&skinke. Der drikkes te & kaffe til. Kører på flyvepladsen lidt over 8 og samler, taper, hælder vand på og gridder (stiller flyveren på startstedet). Så er der 15-20 indtil briefing kl. 10:15. Efter briefing planlægges opgave og spises frokost. Et sted mellem 11:30 og 12:30 startes der. Efter flyvning tømmes logger og uploades til konkurrenceledelsen. Flyveren vaskes og stilles i vogn. Herefter er der afslapning.

Vi holder til ved familien Brandt. Bente B. er flittig i de sparsomme køkkenomgivelser og har allerede budt hele holdet på aftensmad flere gange - stor tak for det (det slår den lokale mad med flere længder).

Efteraftens mad går turen til Penzion Alberto hvor batterier sættes til ladning og der klargøres til næste dag.

Jeg er ved at være fortrolig og tryg ved flyvningen hernede. Den første dag var ret usædvanlig mht. arbejdshøjde. Siden da er det kun blevet bedre - og mere normalt forstår jeg. De sidste par dage har arbejdshøjden været mellem 1800-2400 m GND.

Vejret indtil nu har været præget at højtryk med CB og TCU.

Lidt om opgaven i dag: Der var udskrevet 405 km speed task. Der stor CB og øsede vand ud allerede ved 1. vendepunkt og JB og jeg valgte at vende ca. 8-10 km før. Det var jo kun træning og ingen grund til at risikere en udelanding. Efterfølgende fløj vi resten af turen. Der var dog store døde områder uden termik og mod syd ned til Nitra kanten var der svag tørtermik der gav 0.5 - 1 m/s. Herefter skulle vi vestpå inden turen igen gik op nord for Martin. Nord for Prievidza kunne vi få over 3 m/s.

I morgen er sidste træningsdag inden åbning og så tæller uret for alvor. Lad os se....


EC på grid



Camp



Torneroseslot lige over for banen. Der må bo en prinsesse.